AJAL

Argentinian Journal of
Applied Linguistics

 

Vol. 01, No. 02 (November 2013)

 

Am I a robot? English language teachers on teachers' guides

Alice Wanjira Kiai

Download full text

Abstract

Teachers' Guides were part of a wider textbook study that I carried out in Kenya (2008-2012), where both Students' and Teachers' Books undergo vetting for Ministerial approval. While this endorsement is important, there is, equally, a need to explore the responses to materials from the perspective of the end-users of the product. The aim of this article is to examine teachers' views on Teachers' Guides for secondary school English in Kenya, where English is a Second Language. Face-to-face teacher interviews (2010) provided more nuanced data than a preliminary survey questionnaire (2009), indicating rare or selective use of guidebooks for various reasons. Teacher insights into guidebooks are potentially useful to other teachers, teacher trainers, materials developers and regulatory bodies.

Keywords: materials development; textbooks; teacher development; teachers' guides; textbook policy.

Resumen

Dentro de un estudio sobre el uso de libros de texto en Kenia (2008-2012), las guías para docentes fueron una parte del mismo. En Kenia, los libros para los estudiantes y las guías para docentes deben ser aprobados ministerialmente. Mientras que este apoyo es importante, también es importante explorar la evaluación de aquellos que emplean dichos materiales. El objetivo de este artículo es examinar las miradas de los docentes de inglés sobre las guías docentes para la escuela secundaria en Kenia, donde el inglés es una segunda lengua. Las entrevistas realizadas arrojan el uso selectivo o bajo de las guías para docentes debido a varias razones aquí discutidas. Las opiniones de los docentes son relevantes para otros colegas, formadores, autores de materiales, y entes reguladores.

Palabras clave: desarrollo de materiales didácticos; libros de texto; guías para docentes; regulación de libros de texto.

Federación Argentina de Asociaciones de Profesores de Inglés

Arturo M. Bas 22, 1° Piso of. "D", X5000KLB Córdoba, Argentina

Personería Jurídica 133 "F" (1984) - Pcia. de Córdoba

Copyright © 2013 FAAPI • All Rights Reserved, ISSN 2314-1735